وبلاگicon

تبریک دهه کرامت

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1675
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 1301
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 168
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 130
    آي پي امروز آي پي امروز : 558
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 434
    بازدید هفته بازدید هفته : 3745
    بازدید ماه بازدید ماه : 6042
    بازدید سال بازدید سال : 21515
    بازدید کلی بازدید کلی : 358195

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.222.67.251
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

تبریک دهه کرامت

تبریک دهه کرامت

امام جوادـ علیه السلام ـ فرمودند: کسى که عمه‌ ام را در قم زیارت کند، پاداش او بهشت است.

دهه کرامت،میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گرامی باد.

"شورای علمای شیعه افغانستان -جامعه علما ومحصلین شمال- شورای خودگردان رفسنجان - هیات عاشقان کربلا(رفسنجان)-بنیاد شهدای سوزمه قلعه- هیات امام سجاد(ع)(میاندره ای های مبارکه اصفهان)-هیات یحیی بن زید(ع)(سرپلی های قزوین)- هیات بقیه الله (عج)(سرپلی های کاشان)-هیات چهارده معصوم(ع)(میاندره ای های فلاورجان اصفهان)-هیات آل یاسین(ع)(قم)-پایگاه فرهنگی شهید شریفی و هیات محبین اباعبدالله(ع)(سمنان)-هیات دلسوختگان امیر المومنین (رفسنجان) -صندوق قرض الحسنه اباصالح المهدی(عج)-سمنان-هیات منتظران حضرت مهدی(عج) -بردسیر-هیات قمر بنی هاشم(ع)(سانچارکی های مقیم زواره ی اردستان) -جامعه مداحان افغانستان مقیم قم"


تاریخ ارسال پست: ساعت: 20:7
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

انتشار کاریکاتور موهن

انتشار کاریکاتور موهن

«اوسیرفاتوری رومانو» مجله‌ای که واتیکان آن را منتشر می‌کند انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام را که در هفته نامه فرانسوی چاپ شده، ریختن پطرول روی آتش توصیف کرد.

 

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 15:13
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

محکومیت اهانت به پیامبر(ص)از طرف جامعه علمای شمال

درپی توهین های اخیر اسلام ستیزان...

جامعهءعلما ومحصلین شمال افغانستان ضمن محکومیت اهانت به پیامبراسلام(ص)،خواستار اقدامات عملی و پیشگیرانه مسلمانان جهان در مقابل این گونه اعمال دین ستیزانه شد.   

"سایت حقیقت آنلاین" 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 23:14
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

گردهمایی بزرگ طلاب وعلمای غیر ایرانی حوزه ی علمیه ی قم

 

گردهمایی بزرگ طلاب وعلمای غیر ایرانی حوزه ی علمیه ی قم پنجشنبه

در مدرسه ی حجتیه برگزار می گردد.

حضور پر شورعلما وفضلا مشتی محکم بردهان عوامل توهین کننده به

خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) خواهد بود.

"حقیقت آنلاین"


تاریخ ارسال پست: ساعت: 16:3
می پسندم نمی پسندم

حدیث

 

الامام الصادق (ع): «الّا انَّ حرمى و حرم ولدى بعدى قم»
امام صادق (ع) :
آگاه باشيد كه حرم و حرم فرزندان بعد از من قم است.
بحار ج ٦٠ صفحه ٢١٦

تاریخ ارسال پست: ساعت: 10:52
می پسندم نمی پسندم

مختصری از زندگى فاطمه معصومه عليها السلام

مختصری از زندگى فاطمه معصومه عليها السلام

 

نام شريف آن بزرگوار فاطمه و القاب ايشان " معصومه "،  "ستیا  و  "  فاطمه كبرى"   است. پدرش حضرت موسى بن جعفر (عليه السلام) و مادرش نجمه خاتون مادر حضرت رضا عليه السلام است      
  ولادت  
آن حضرت اول ذى القعده سال 173هـ.ق در مدينه منوره به دنيا آمدند.      
سفر مقدس به شهر مقدس
در سال 200هـ.ق و يك سال پس از سفر تبعيدگونه حضرت رضا عليه السلام به شهر ((مرو)) حضرت فاطمه معصومه عليها السلام همراه عده اى از برادران خود براى ديدار برادر و تجديد عهد با امام زمان خويش راهى ديار غربت شد. در طول راه به شهر ساوه رسيدند, ولى از آنجا كه در آن زمان مردم ساوه از مخالفين اهل بيت بودند با ماموران حكومتى همراهى نموده و با همراهان حضرت وارد نبرد و جنگ شدند كه عده اى از همراهان حضرت در اين حادثه غم انگيز به شهادت رسيدند.(زندگى حضرت معصومه, نوشته آقاى منصورى, ص 14. (به نقل از رياض الانساب, تاليف ملك الكتاب شيرازى).) حضرت در حالى كه از غم و حزن بسيار مريضه بود با احساس ناامنى درشهر ساوه فرمود: مرا به شهر قم ببريد, زيرا از پدرم شنيدم كه فرمود: شهر قم مركز شيعيان ما مى باشد;(درياى سخن, تاليف سقازاده تبريزى (نقل از وديعه آل محمد, نوشته آقاى انصارى), ص 12) سپس حضرت به طرف قم حركت نمود.
بزرگان قم وقتى از اين خبر مسرت بخش مطلع شدند به استقبال آن حضرت شتافتند و در حالى كه ((موسى بن الخزرج)) بزرگ خاندان ((اشعرى)) زمام شتر آن مكرمه را به دوش مى كشيد; ايشان در ميان شور و احساسات مردم قم وارد آن شهر مقدس شد و در منزل شخصى ((موسى بن الخزرج)) اجلال نزول نمودند.(تاريخ قديم قم, ص 213) آن بزرگوار هفده روز در شهر ولايت و امامت به سر برد و در اين مدت مشغول عبادت و راز و نياز با پروردگار متعال بود و واپسين روزهاى عمر پربركت خويش را با خضوع و خشوع در برابر ذات پاك الهى به پايان رساند.
غروب مهتاب در شهر ستارگان
سرانجام آن همه شوق و شور و شعف ((از اجلال نزول كوكب ولايت و توفيق زيارت بانويى از تبار فاطمه اطهر)), با افول نجمه آسمان عصمت و طهارت, مبدل به دنيايى از حزن و اندوه شد, و اين غروب غم انگيز عاشقان امامت و ولايت را در سوگ و عزا نشاند   
در رابطه با علت مريضى نابهنگام حضرت و مرگ زودرس آن بزرگوار گفته شده است (وسيله المعصوميه, نوشته ميرزا ابوطالب بيوك, ص 68, الحياه السياسيه للامام الرضا عليه السلام, نوشته جعفر مرتضى العاملى, ص 428) كه زنى در شهر ساوه ايشان را مسموم نمود كه اين مطلب با توجه به درگيرى دشمنان اهل بيت با همراهان حضرت و شهادت عده اى از آنها ((در ساوه)) و جو نامساعد آن شهر و حركت نابه هنگام آن بزرگوار در حال مريضى به سوى شهر قم, مطلبى قابل قبول مى تواند باشد  
آرى آن حضرت كه مى رفت زينب وار با سفر پربركتش سند گويايى بر حقانيت امامت رهبران راستين و افشاگر چهره نفاق و تزوير مامونى باشد, و همانند قهرمان کربلا پيام آور خون سرخ برادرى باشد كه اين بار مزورانه به قتلگاه (بنى عباس) برده مى شد, ناگاه تقدير الهى بر اين شد كه مرقد آن بزرگ حامى خط ولايت و امامت براى هميشه تاريخ, فريادگر مبارزه با ظلم و بى عدالتى ستم پيشگان دوران و الهام بخش پيروان راستين تشيع علوى در طول قرون و اعصار باشد..
و در سن 28 سالگى در روز دهم(وسيله المعصوميه,ص 65, به نقل از نزهه الابرار) يا دوازدهم (مستدرك سفينه البحار, ج 8, ص 258) ربيع الثانى سال 201هـ.ق در شهر قم از دنيا رفتند
 مراسم دفن
بعد از وفات شفيعه روز جزا آن حضرت را غسل داده و كفن نمودند سپس به سوى قبرستان ((بابلان)) تشيع كردند ولى به هنگام دفن آن بزرگوار ((به خاطر نبودن محرم)) ((آل سع)) دچار مشكل شدند و سرانجام تصميم گرفتند كه پيرمردى به نام ((قادر)) اين كار را انجام دهد.
ولى قادر و حتى بزرگان و صلحاء شيعه قم هم, لايق نبودند عهده دار اين امر مهم شوند; چرا كه معصومه اهل بيت را بايد امام معصوم عليه السلام به خاك سپارد.
مردم منتظر آمدن ((آن پير مرد صالح)) بودند, كه ناگهان دو سواره را ديدند كه از جانب ريگزار به سوى آنان مىآيند وقتى نزديك جنازه رسيدند, پياده شده و بر جنازه نماز خواندند و جسم پاك ريحانه رسول خدا را در داخل سردابى ((كه از قبل آماده شده بود)) دفن كردند و بدون اينكه با كسى تكلمى نمايند, سوار شده و رفتند, و كسى هم آنها را نشناخت.(تاريخ قديم قم, ص 214)
به قول يكى از بزرگان هيچ بعيد نيست كه اين دو بزرگوار, امامان معصومى باشند كه براى اين امر مهم به قم آمدند.(آيه الله فاضل لنكرانى ((دام ظله)).) پس از به پايان رسيدن مراسم دفن, موسى بن الخزرج سايبانى از حصير و بوريا بر قبر شريف آن بزرگوار برافراشت و اين سايبان بر قرار بود تا زمانى كه حضرت زينب دختر امام جواد عليه السلام وارد قم شدند و قبه اى آجرى بر آن مرقد مطهر بنا كردند.(سفينه البحار, ج 2, ص 376)
وبدين سان تربت پاك آن بانوى بزرگ اسلام قبله گاه قلوب ارداتمندان به اهل بيت عليهم السلام و دارالشفاى دلسوختگان عاشق ولايت و امامت شد.
 

تاریخ ارسال پست: ساعت: 23:44
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

بالا رفتن آمار تلفات مردمی در شمال

 

یوناما از بالا رفتن سطح تلفات ملکی در منازعات مسلحانه در شمال افغانستان و افزایش 17 درصدی تلفات در شش ماه سال جاری نسبت به سال قبل و افزایش 50 درصدی قتل های هدفمند خبر می دهد.

سید محمد حسن شریفی بلخابی عضو پارلمان کشور ، در باره بالا رفتن سطح تلفات ملکی گفت: متاسفانه در افغانستان بجای اینکه با گذشت هر روز ناامنی از بین برود ناامنی بیشتر می شود که در جهت بالا رفتن سطح تلفات در شمال دو دلیل را می شود بررسی کرد. یکی عامل درونی و یکی عامل بیرونی، که عامل درونی زمینه ساز عوامل خارجی شده است. عوامل درونی شاخصه های متفاوتی دارد از جمله اینکه در انتخاب نیروهای امنیتی در شمال دقت نشده است و عامل دیگر بی باوری و بی اعتمادی مردم به سکتورهای امنیتی است که این بی باوری منشا می شود از فساد گسترده در بدنه حکومت، از جمله نبودن مجازات و مکافات و رعایت نکردن حق و حقوق و...

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 10:0
می پسندم نمی پسندم

راز ورمز آرامش

باذکر خدا دلها آرام میگیرد.(قرآن کریم)

1 - راز آرامش درون خویشتنداری است، انرژیهای خود را پراکنده نکن، بلکه آنها را تحت نظر داشته باش و به طرز مفیدی هدایتشان کن.

2 - راز آرامش درون در این است که هر کاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی.

3 - راز آرامش درون در زمان حال زندگی کردن است، ... گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کن.

4 - راز آرامش درون در آسایش درون است، یعنی آسایش جسمانی ، عاطفی ذهنی و معنوی.


تاریخ ارسال پست: ساعت: 15:53
می پسندم نمی پسندم

خودتان باشید... .

اگر سعی کنید یک نفر دیگر باشید، فقط خودتان را تلف کرده‌اید. خودِ درونیتان را در آغوش بکشید و بدانید که هیچکس ایده‌ها، توانایی‌ها و زیبایی شما را ندارد. همانی باشید که از خودتان می‌شناسید—بهترین مدل خودتان. و از اینها گذشته، با خودتان صادق باشید.

از همین امروز شروع کنید...

اولویت‌هایتان را مشخص کنید. 20 سال دیگر واقعاً مهم نیست که امروز چه کفشی پوشیده بودید، موهایتان چه مدلی بود یا مارک شلوار جینتان چه بوده است. چیزی که مهم است این است که دیگران چقدر دوستتان داشته‌اند، چه چیزهایی یاد گرفته‌اید و چطور از این دانش استفاده کرده‌اید.


تاریخ ارسال پست: ساعت: 15:45
می پسندم نمی پسندم

آب سرد هم موجب ترک اعتیاد می شود...!

 مسئولین زندان هرات می گویند: 70 درصد مجرمینی که توسط پولیس گرفتار شده و راهی زندان مرکزی می شوند، معتاد به انواع مواد مخدر هستند.


شامیر امیرپور، مدیر زندان مرکزی هرات
با ابراز نگرانی از نبود مرکز معیار ترک اعتیاد در زندان هرات اظهار داشت: تنها شیوه سنتی که در زندان هرات به ابتکار مسئولین راه اندازی شده است، هم اکنون 40 مجرم در عین حال که زندانی هستند، برنامه ترک اعتیاد را در دست گرفته اند.
 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 12:37
می پسندم نمی پسندم

گرفتن رای اعتماد سه وزیر و رئیس امنیت ملی از مجلس...

حکومت افغانستان سه نامزد وزیر و نامزد ریاست امنیت ملی را جهت اخذ تایید از پارلمان کشور به مجلس نمایندگان معرفی کرد و مجلس پس از بررسی محدود و حساب شده از قبل ، آرای زیر را اعلام کرد :

جنرال بسم الله محمدی نامزد وزیر وزارت دفاع ملی ، با 124 رای اعتماد بحیث وزیر دفاع ملی انتخاب گردید.

جنرال مجتبی پتنگ نامزد وزیر وزارت داخله ، با بدست آوردن 129 رای از سوی مجلس نمایندگان بعنوان وزیر داخله برگزیده شد.

اسد الله خالد نامزد ریاست امنیت ملی ، با کسب 143 رای بحیث رئیس عمومی امنیت ملی برگزیده شد.

عزیز الله دین محمد نامزد وزیر سرحدات ، اقوام و قبایل ، با کست 117 رای از مجموع 241 رای ناکام ماند و نتوانست از نمایندگان مردم رای اعتماد بگیرد.(افغان پیپر)

حمزه محمودی

تاریخ ارسال پست: ساعت: 12:35
می پسندم نمی پسندم

زکات اوراق

 

 
 نقود حقیقی متداول در زمان تشریع دین اسلام اعم از دینار طلایی و درهم نقره‌ای در مرور زمان، جای خود را درعصر حاضر به نقود اعتباریداده است. نقد رایج عصر حاضر چیزی جز اوراق اعتباری محض نبوده ودر ذات خود هیچ گونه ارزشی ندارند، یعنی از نوع کالاشمرده نمی‌شوند.
داد و ستد در گذشته‌های دور به صورت تبادله جنس به جنس و... انجام می‌شد؛یعنی معامله کالا با کالا. هنوز هم گاه به صورت نادر، به ویژه در مناطق روستایی و مکان‌های که هنوز رنگ و لعاب زندگی مدرن را به خود نگرفته، چنین داد و ستدی‌هایوجود دارد. معاملات جنس به جنس، کالا به کالا پیشیه بسیار طولانی‌ای در تاریخ بشر دارد.
در دوران باستان برای فرار از مشکلات، نابسامانی‌های که وجود داشت، داد و ستد کالابه کالا متدوال و رایج بود به‌گونه‌ای که یکی از کالاها برایقیمت گذاری سایر کالاها انتخاب می‌شد.
کالای محور کالانقشی همچونپول نقد کنونی را بر عهده داشت، مثلا در ایران غلات ودر برخی از کشورهای دیگر چارپایان و در برخی دیگر کالاها،معیار قیمت‌گذاری سایر کالاها بوده است. تا این کهبعدها برای سهولت بیشتر در این امر، طلا و نقره، به عنوانمعیار قیمت‌گذاری کالاها برگزیده شد.
این تحولات ازحرکت بازنماند؛ تا این که سکه‌های سلاطین به عنوان پول رایجبه صحنه، آمد زیرا تقلبی نبودن و وزن سکه‌های سلطانیتضمین شده بود. در آخرین تحول به تدریج پول رایج کنونی که از خواص کالا بهطور کامل برهنه بود، معیار قیمت گذاری سایر کالاها گردید.
تحول دیگری که در عالم داد و ستد رخ داد، این بود که مردمدر سال‌های اخیر در کشورهای پیشرفته اقتصادی با چک‌هایشخصی به اندازه موجودی نقدی خود در بانک‌ها به داد و ستدمی‌پردازند.
در قرون پیشین، پول رایج. سکه‌های طلا و نقره بود. در روایات و دیدگاه فقهای اسلامنیز این‌گونه پول‌ها، موضوع بحث و فتوا بوده است. امروزه پول اعتباری جایگزین سکه‌های مزبور شده، هم موضوع پول تحول یافته و هم احکام فقهی پول دستخوش تغییرگردیده است. این دگرگونی در تاریخ پول‌ از صدر اسلام تاکنون، اختلافات در برخی مسائل را به دنبال داشته است از جمله این که آیا بر پول (اسکناس) و اوراق مالی رایج امروزی زکات تعلق می‌گیرد یا خیر؟ فقها اختلاف نظر دارند. مشهور فقها امامیه بر این عقیده‌اند که تعلق زکات در اسلام منحصر به اشیاء نه گانه می‌باشد.

تاریخ ارسال پست: ساعت: 7:31
می پسندم نمی پسندم

انتقا ل ساکنین اردوگاه رفسنجان وزندگی شهری

 

باسمه تعالی
انتقا ل ساکنین اردوگاه رفسنجان وزندگی شهری
 پس از بازدید مسؤلین شهرستان رفسنجان واستانداری کرمان از کمپ رفسنجان ،منتقل کردن این اردوگاه قطعی شده است.وآنچه که مردم مهاجر ساکن در این کمپ را نگران کرده است اعلام این خبرازطریق صدا وسیمای مرکز کرمان است که شایعات و صحبت هایی را به دنبال داشته است.
در چند سال اخیر بحث انتقال مهاجرین از شهری به شهردیگر و عودت مهاجرین به افغانستان مطرح بوده است ، حدود سه سال گذشته شاهد کاهش 60 در صد جمعیت کمپ اقامتی بردسیر بودیم که برای این جمعیت برگ انتقالی صادر گردیدوعده ای از آنان عودت به افغانستان را اختیار کردند ، همان طور که اشاره کردیم در روزهای اخیر شاهد یک رخ داد مهم در کمپ رفسنجان هستیم وآن منتقل کردن ساکنین این کمپ از داخل شهر رفسنجان به بیرون از آن است .
این برنامه ها و اتفاقات مردم را به این باور رسانده،که ما بیش ازیک مهاجر افغانی در اینجا نیستیم وباید مانند یک مهاجر افغانی زندگی کنیم.
مهاجرین ساکن در این اردوگاه که اکثرا از مردم بلوچ هستندنیک می دانند که درچنین شرایطی یک تصمیم کارشناسی شده لازم است تافردا احساس پشیمانی نکنیم.
 این همان مسئله ای است که با کمی دقت و تأمل در اردوگاه بردسیر شاهد بودیم، اینجاست که باید مهاجرین شهید پرور ساکن در کمپ رفسنجان ازحوادث گذشته تجربه و عبرت کسب کنند تا اشتباهات گذشته ی هموطنانشان مجددا تکرار نشود.
آیا بار دیگر کمپ نشینی را درهجرت 25 ساله خود ادامه بدهیم؟
 یا از کمپ نشینی خسته شده وبه شهر نشینی رجوع کنیم؟
آیا اردوگاه نشینی یک امتیاز است یا نقص؟
مهاجرین شهر نشین شیوه زندگی را به اندازه ما نمی دانند؟
فقط بلوچ ها مزایای کمپ نشینی را درک می کنند!؟
خوب نیست انرژی و هزینه های که جهت آبادی کمپ جدید متحمل می شویم
 آن را با عودت به کشور خویش، در سرزمین مادریمان بکار بگیریم و در آبادانی آن سهیم باشیم؟
 حال باید به این فکر باشیم که بهترین تصمیم چیست؟
 کدام مسیررا انتخاب کرده و دنبال کنیم؟
 مسئولین،روشن فکران و صاحب نظران اجتماعی باید توجه داشته باشند همه موارد فوق در جریان عودت مهاجرین بردسیر با اندکی تفاوت اتفاق افتاده است که بطور مختصر به ذکر آن می پردازیم.
عده ای از مهاجرین اردوگاه  بردسیر به آوارگی خود در ایران ادامه دادند وسکونت در "اردوگاه های سرباز"را اختیار کردند اما پس از گذشت چندین ماه شاهدنارضایتی اکثرآنان بودیم .دلیل عمده این نارضایتی ها این بود  که آنان  بار دیگر حدود یک سال سخت ترین روزهای آوارگی ومهاجرت را تجربه کردندکه نه تنها سرمایه ای رابرای خود گردآوری نکردند بلکه موجب صرف انرژی وهزینه های سنگین برای آنان گردید ( شرح این هجران و این خون جگر- این زمان بگذار تا وقت دگر)   .
البته شرایط مهاجرین اردوگاه رفسنجان با مهاجرین انتقالی اردوگاه بردسیر تفاوت دارد،چون مهاجرین اردوگاه رفسنجان  به اردوگاهی که ازابتدا احداث ودر عوض اردوگاه فعلی سا خته می شود،منتقل می شودولی مهاجرین انتقالی اردوگاه بردسیر به اردوگاهی که دارای امکانات کامل وکافی بودند منتقل شدند .
طبق خبرها اردوگاهی که ازابتدا احداث ودر عوض اردوگاه فعلی سا خته می شود، اطراف دو راهی سرچشمه،ناصریه و یا اطراف کبوتر خان خواهد بود که در زمینه هایی چون کسب و کار،تحصیل، مسائل علمی و فرهنگی وهمچنین استفاده از امکانات شهری زیان هایی را به مهاجرین تحمیل خواهند کرد که جبران آن هم خیلی سخت خواهد بود .
  همان طور که همه می دانید دلیل زندگی یک مهاجردر ایران وقبول آوارگی و مشکلات دوری  از وطن: کسب و کار،تحصیل، مسائل علمی و فرهنگی وهمچنین استفاده از امکانات شهری است که اگردر این زمینه ها مشکلی باشد قطعا مشکلات موجود در کشور ترجیح خواهدداشت.
اتفاق دیگری که در بین مهاجرین بردسیر رخ داد آن بود که عده ای از سکونت در کمپ خسته شده و مهاجرت در شهر ها را ترجیح دادند که تعداد قابل توجهی از این عده بنا به دلایلی ساکن بوده وتا به حال سکونت دارند که اینجا ذکر آن دلایل محل از اعراب ندارد.
حال این جا سؤالی وجود دارد که" این هجرت چگونه بوده وآیا مناسب بوده است یا نه؟" آنچه که مشخص است و به نظر می رسد معایب و خوبی هایی را دنبال دارد  فراهم بودن زندگی راحت و آسوده از نظر بهداشت و سلامت و همچنین محل سکونت،تربیت شدن فرزندان در یک محیط سالم ودوراز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که بعضا در سطح اردوگاه به وجود می آید،استفاده و فراهم بودن بسیاری از امکانت در شهر و...!!!
اما باید این مسایل راهم فراموش نکنیم، مشکل ترددو سکونت در شهر دلخواه، مشکل کسب و کار، نبود یارانه وگرانی های موجود در شهرها،مشکل پذیرش فرزندان در مدارس و پرداخت شهریه سنگین تحصیل آنهاو...!!!
کمپ بردسیر شاهد یک اتفاق مهمتر دیگر هم بود و آن بازگشت عده کثیری از مهاجرین به کشورشان(افغانستان عزیز) بود. که اگر درست قضاوت کنیم ، نتیجه این خواهد بود که هم فوایدی برای خودشان داشته و هم فوایدی برای منطقه وهمچنین فوایدی برای مهاجرین ساکن در جمهوری اسلامی ایران همراه داشته است. وآنچه را که باید یک مهاجر در نظر داشته باشد تا بتواند به کشورش باز گردد این است که احساس مسؤلیت نموده وحس وطن پرستی وملی گرایی خود را کمی بیدار کند ومشکلات مقطعی نه چندان طولانی را پذیرا شود.(شاید بتوان گفت که عده ای از مردمی که بازگشت کردند این جوانب را فکر کرده بودند) حال اگر کسی هم قصد  بازگشت را دارد باید بعضی از واقعیت ها را را ببیند وبا جان ودل متقبل شود.
حب وطن از ملک سلیمان بهتر است
خار وطن از سنبل و ریحان بهتر است
یوسف که به مصر کرد پادشاهی
میگفت که گدای کنعان بهتراست
این بحث هامختصربحث هایی است که باید مهاجرینی که چنین اتفاقاتی برایشان رخ می دهد به آن واقف باشند واین را باید توجه داشته باشند وخوب هم می دانیم که از این به بعد این قبیل مسایل بیشتر رخ می دهد که مسئولین جامعه و کسانی که می توانند تصمیم بگیرند، یک فکر صحیح را جامه ی عمل بپوشانند تا برای عموم جامعه نفع داشته باشد نه برای قوم و طایفه ی خاصی،بایدشرایط عموم در نظر گرفته شود نه قشر خاصی، اگر بطور عام وکلان تصمیم گیری وفکر نشود امکان دارد افراد فقط به فکر خود وخانواده و قوم وطایفه اش باشد که افتزاح  وزیان آور بوده و قطعا ثمره مناسبی به همراه نخواهد داشت.
در پایان، کشوری آباد وآزاد با امنیت کامل و توفیقات مزید را همراه باسربلندی و سرافرازی برای همه از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
و من ا... التوفیق
حیدر اسماعیلی (حجت)       

15 / 6 /1391    حقیقت آنلاین"

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 22:23
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

حیات پربارپیشوای صادق(ع)

حیات پربارپیشوای صادق(ع)
 

تاریخ ارسال پست: ساعت: 17:10
می پسندم نمی پسندم

اوباما و تبلیغات انتخاباتی...

بارک اوباما، رییس جمهور امریکا روزشنبه در حالی در قصر سفید از یازده هم سپتمبر یاد آور شد ب ا تاکید براین مطلب گفته است که ایالات متحدامریکا رهبری القاعده را نابود کرده است واین شبکۀ هراس افگن درحال شکست کامل است.
 


اوباما سرنگونی رژیم طالبان را درافغانستان نیزیک دستاورد می داندوتاکید می ورزد که واشنگتن با هراس افگنان درجنگ است وهیچ گاهی با اسلام نجنگیده است و نیز هرگزبا اسلام یا دین دیگری نخواهد جنگید.


برای دیدن ادامه مطلب روی عکس کلید کنید....


تاریخ ارسال پست: ساعت: 13:19
می پسندم نمی پسندم

انفجار شديد كابل

انفجار شديد كابل را لرزاند.

خبرگزاري رويترز به نقل از شاهدان عيني از وقوع انفجاري شديد در اقامتگاه ديپلماتيكي پايتخت افغانستان خبر داد.

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 14:36
می پسندم نمی پسندم

نظر انجمن پزشکی هلند، عمل ختنه خطرناک و غیرضروری است.

مبارزه مشترک مسلمانان و یهودیان هلند برای "ختنه"


تاریخ ارسال پست: ساعت: 20:17
می پسندم نمی پسندم

رئیس جمهوری روسیه

تاکید پوتین بر حمایت مسکو از رژیم بشار اسد

رئیس جمهوری روسیه می گوید کشورهای غربی احتمالا با به کارگرفتن گروههای ستیزه جویی چون القاعده، درصدد براندازی حکومت بشار اسد هستند.


تاریخ ارسال پست: ساعت: 19:46
می پسندم نمی پسندم

جنرال ظاهر عظيمي سخنگوي وزارت دفاع ملي افغانستان

سخنگوی وزارت دفاع ملی عنوان کرد:

كار بررسي سوانح سربازان ارتش ملي افغانستان همچنان ادامه دارد

  كار بررسي سوانح سربازان ارتش ملي  افغانستان همچنان ادامه دارد

                                                          

     


تاریخ ارسال پست: ساعت: 17:0
می پسندم نمی پسندم

هفت عملیات نیروهای پلیس ملی...

 

53 شبه نظامی در نقاط مختلف کشور کشته و یا دستگیر شدند.

 

  53 شبه نظامی در نقاط مختلف کشور کشته و یا دستگیر شدند

 
 

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 16:54
می پسندم نمی پسندم

بحران غذا در امريکا ...

 

 

وزارت زراعت امريکا اعلام کرد:

17 میلیون امریکایی در فقر غذایی بسر می برند...!

                                                                   17 میلیون امریکایی در فقر غذایی بسر می برند

 

style="font-size: 12pt">   


تاریخ ارسال پست: ساعت: 16:42
می پسندم نمی پسندم

بازداشت شد 2نفرد انتحاری در ولایت پروان

        

توسط پولیس ملی؛

2 فرد انتحاری در ولایت پروان دستگیر شد.

       2 فرد انتحاری در ولایت پروان دستگیر شد

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 16:33
می پسندم نمی پسندم

بدترین شغل های جهان...

بدترین شغل های جهان...

پنج شغل سخت در دنيا

درادامه می خوانید....


تاریخ ارسال پست: ساعت: 22:23
می پسندم نمی پسندم

توهین‌ های کشیش آمریکایی ...

 

    خبرگزاری فارس: توهین‌ جدید کشیش دیوانه آمریکایی به پیامبر اعظم(ص)

در ادامه می بینید...

توهین‌ های کشیش آمریکایی به پیامبر اعظم(ص) ادامه دارد!

 دیوانگی‌های جونز، کشیش دیوانه آمریکایی ادامه دارد و وی در جدیدترین اقدام خود با توهین به پیامبر اکرم(ص) اعلام کرده قصد اقداماتی علیه آن حضرت در 11 سپتامبر دارد.


تاریخ ارسال پست: ساعت: 22:6
می پسندم نمی پسندم

کشته شدن دیپلمات های امریکایی

 

 

خبرگزاری فارس: خودروی ضدگلوله هم نتوانست جان دیپلمات‌های آمریکایی را نجات دهد

درادامه خواهید خواند...

روزنامه پاکستانی در واکاوی حادثه انفجار خودروی آمریکایی‌ها:
 
خودروی ضدگلوله هم نتوانست جان دیپلمات‌های آمریکایی را نجات دهد.

یک روزنامه پاکستانی ابعاد جدیدی از حمله انتحاری به خودرو کنسولگری آمریکا و تلاش و فشار واشنگتن برای کتمان خبر کشته شدن دیپلمات‌های آمریکایی را بازگو کرد.


تاریخ ارسال پست: ساعت: 21:49
می پسندم نمی پسندم

اردوغان با اسرائیل هم دست است...!

معاون اسبق رجب طیب اردوغان:

اردوغان با اسرائیل هم دست است.

 
"عبداللطیف شنر" معاون اسبق رجب طیب اردوغان، وی را به همدستی با اسرائیل متهم کرد و گفت: واکنش های مقطعی و لحظه ای اردوغان در قبال اسرائیل، همه با هماهنگی قبلی دو طرف بوده است .
    اردوغان با اسرائیل هم دست است

در ادامه می بینید...


تاریخ ارسال پست: ساعت: 17:16
می پسندم نمی پسندم

کودک پنج ساله چگونه امام مى شود؟

کودک پنج ساله چگونه امام مى شود؟


اگر كودكى ، بخاطر استعدادهاى فوق العاده كه خدا به او داده ، در اوج كمال بود، چه مانعى دارد امام مردم شود، مانند حضرت عيسى عليه السلام كه به فرموده قرآن در سن كودكى ، پيغمبر و حجت خدا شد و مانند بوعلى سينا و امثال او.(۱) و در دنيا گاهى كودكان استثنائى و نابغه بسيارند مانند: ((سيد محمد طباطبايى قمى در عصر ما كه در پنج و نيم سالگى حافظ همه قرآن شد، و هم اكنون (۲)كه حدود هفت سال دارد، دروس ‍ حوزوى را مى خواند، و آن چنان بر معناى آيات قرآن ، مسلط است ، كه در گفتگو، با آيات قرآن سخن مى گويد و به سؤ الات جواب مى دهد.

 درادامه می بینید....


تاریخ ارسال پست: ساعت: 1:58
می پسندم نمی پسندم

تاريخ واصول اديان

تاريخ واصول اديان
محمد موسی زکی
تاريخ پيدايش دين همراه پيدايش انسان بوده، طوری که اولين انسان (حضرت آدم ) پيامبر خدا و منادی توحيد بوده و اديان شرک آلود همه بر اثر تحريفات و اعمال سليقه‌ها و اغراض به وجود آمده.[1]
در قرآن کريم همةاديان يک دين وبه‌نام اسلام ياد شده است«إن الدين عندالله الاسلام»[2].
اديان دراصول هماهنگ بوده و تفاوتشان در جزئيات بوده است که طبق مقتضيات زمان وسطح معلومات بشر در هر عصر پديد مي‌آمده.

در ادامه می بینید...


تاریخ ارسال پست: ساعت: 20:46
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

رسوایی جدید سید محمد حسینی مجری ضد انقلاب

سید محمد حسینی پس از خروج از کشور چند صباحی است که دیگر آن محبوبیت اصیل و مردمی را ندارد، ابتدای امر سعی کرد با رویکردی دلقک مابانه در تلویزیونها و شبکه های اجتماعی ضد انقلاب اندک مخاطبی برای خود جمع کند که برایش ثمری حاصل نداشت.

در ادامه می بینید....


تاریخ ارسال پست: ساعت: 22:16
می پسندم نمی پسندم

اهانتBBC به مسلمانان

 

پخش مجموعه كمدي با نام citizen Khan (شهروند خان) توسط شبكه خبري بي.بي.سي انگليس به دليل اهانت به مسلمانان اعتراضات گسترده‌اي را به دنبال داشت.

روزنامه ديلي ميل نوشت: پخش اين مجموعه تلويزيوني كه ظاهرا در باره يك رهبر از جامعه مسلمانان در انگليس است واكنش‌هاي جدي و تندي را از سوي مسلمانان به دنبال داشته است.

در ادامه می بینید....

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 21:56
برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پیام تسلیت

کل من علیها فان ویبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام.

رحلت تاثر برانگیز روحانیون جلیل القدرمرحوم آقای شهابی و مرحوم آقای افضلی و رزمندهء
مرحوم آقای محمد سعیدعا لمی (فیاض) رابه بازماندگان،بستگان وآشنایان تسلیت عرض می نماییم .
"مجله حقیقت "

تاریخ ارسال پست: ساعت: 16:44
می پسندم نمی پسندم

امام زمان خویش را بهتر بشناسیم

 

امام زمان خویش را بهتر بشناسیم

به کوشش محمد موسی زکی

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم:ونرید ان نمن علی الذین استضعفوافی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین.(قصص-5). من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته  جاهلیه.

وقایع زندگی ائمه اطهار(ع) می تواند شیوه های درست زندگی و كسب فضایل اخلاقی و انسانی به عنوان پایه های كمال آدمی را آموزش دهد و مناسب ترین الگو برای جویندگان راه سعادت و حقیقت باشد.

 


تاریخ ارسال پست: ساعت: 12:46
می پسندم نمی پسندم